058 ist cult lad - Fiemme e Fassa - utilità, eventi, cinema, notizie

Vai ai contenuti

Menu principale:

Notizie > Approfondimento


L’ Istituto Culturale Ladino “majon di fascegn" convoca la Gran Radunanza
L Istitut Cultural Ladin “majon di fascegn” chiama ite la Gran Radunanza

Un mercato linguistico - culturale caratterizzato da entusiasmo, intraprendenza e collaborazione per presentare l’attività 2023 e scoprire la programmazione per il 2024; ecco il format dell’Assemblea generale del prossimo sabato.

Mese di dicembre, momento di bilancio e di programmare il futuro anche per la Majon di Fascegn.

Sabato 16 dicembre, alle ore 17.00, nella Sala Heilmann del Museo Ladin de Fascia, sarà celebrata l’Assemblea annuale, Gran Radunanza in ladino. Un appuntamento che ogni anno invita la comunità per esporre le attività svolte e per condividere progetti e idee per il futuro. Un’occasione di confronto che si vorrebbe divenisse sempre più approfondito fra l’ente per la salvaguardia del ladino e la sua gente.


Questa volta chi arriverà al Museo potrà partecipare a un viaggio fra i risultati dell’attività 2023; si tratterà di una sorta di percorso a tappe lungo il quale sarà possibile confrontarsi con il personale dell’Istituto, della Biblioteca e del Museo che avranno esposto, come in un mercato linguistico-culturale, il proprio lavoro e i risultati raggiunti.

E accanto a chi lavora ogni giorno alla Majon di Fascegn ci saranno anche coloro che hanno collaborato con l’ente per attuare le iniziative, o coloro che nel corso del 2023 hanno scelto le sue sedi per organizzare le proprie attività culturali e identitarie. Fra questi i ragazzi del progetto “MaJia”, che presenteranno il nuovo gioco delle carte, curioso e tutto fassano, realizzato durante i lunghi e allegri venerdì pomeriggio in Istituto.

Naturalmente chiudere un anno di lavoro significa anche, nel contempo, pensare al futuro e a nuove progettazioni e iniziative che i collaboratori dell’Istituto presenteranno, per iniziare il nuovo anno con entusiasmo di condividere con la comunità il loro lavoro. Lavorare per e con il ladino richiede ogni giorno di confrontarsi con la ricerca scientifica per tutelare la lingua e le tradizioni, ma anche col territorio che vive quotidianamente un’identità che si trasforma e che ha bisogno di adattarsi ai tempi e di rimanere aperta al nuovo e al confronto.


Per il 2024 la Majon di Fascegn avrà anche come obiettivo la celebrazione del decimo anniversario della Mostra “La Grande Guerra Galizia-Dolomiti” di Moena. Questo anniversario accompagnerà con i suoi argomenti le diverse attività della Majon di Fascegn in modo condiviso con tutta la comunità. La Gran Radunanza sarà occasione per mostrare i primi passi di questo progetto.


Dunque, non perdete l’occasione di venire al Museo Ladino, di far festa e di pensare insieme alle nuove attività della Majon di Fascegn!

Vi aspettiamo numerosi!
N marcià linguistich-culturèl fat de gaissa, voa de fèr e colaborazion per portèr dant la atività del 2023 e descorir la programazion per l 2024; chest l format de la assemblea generèla de en sabeda che vegn.

Meis de dezember, moment de bilanz e de vardèr al davegnir ence per la Majon di Fascegn.

En sabeda ai 16 de dezember, da les 5 domarena, te Sala Heilmann del Museo Ladin de Fascia, vegnarà endrezà la Gran Radunanza. N apuntament che vigni an chiama ite la comunanza per moscèr la ativitèdes metudes en esser e per condivider dantfora projec e idees per l davegnir. Ben segur na ocajion de confront che fossa bel che l dovente fora e fora più fon anter l ent de stravardament del ladin e sia jent.

Instouta chi che ruarà te Museo podarà dassen tor pèrt a na raida anter i resultac de la atività 2023; sarà na sort de percors fat a stazions, olache se podarà rejonèr col personal de Istitut, de la Biblioteca e de Museo che arà metù fora, desche te n marcià linguistich e culturèl, sie lurier e i resultac arjonc.

E apede a chi che laora vigni dì te Majon di Fascegn sarà ence chi che à colaborà col ent per meter a jir la scomenzadives, o chi che fora per chest 2023 à cernù sia sentes per endrezèr sia ativitèdes culturèles e identitères. Anter chisc i bec del projet “MaJia”, che i portarà dant l nef jech de chèrtes, curious e dut fascian, endrezà fora per l an ti lonc e aiegres vendres domarena te Istitut.

Ben segur che serèr su un an de lurier vel dir ence pissèr al davegnir e a neva projetazions e scomenzadives che i colaboradores del Istitut portarà dant, per peèr via l nef an con gaissa de spartir co la comunanza sie lurier. Lurèr per e col ladin vel dir se confrontèr vigni dì co la enrescida scientifica per stravardèr lengaz e tradizions, ma ence col teritorie che vif fora e fora na identità che muda e che domana de se adatèr ai tempes e de se averjer a la novitèdes e al confront.

Per l 2024 la Majon di Fascegn à ence dant la zelebrazions del 10eisem cedean de la Mostra “La Gran Vera-Galizia Dolomites” de Moena. Chest cedean compagnarà con sie argoments la desvaliva ativitèdes de la Majon di Fascegn a na vida slarièda fora te duta la comunanza. La Gran Radunanza sarà ocajion per portèr dant i prumes vèresc de chest projet.

Donca, no ve verjumà l’ocajion de vegnir te Museo Ladin, de fèr festa e de pissèr ensema a la ativitèdes de la Majon di Fascegn!

Ve speton de n muie!


ISTITUT CULTURAL LADIN “majon di fascegn”
Strada de la Pieif - Loc. San Giovanni / Sèn Jan 38039 Vigo di Fassa / Vich (Tn)
tel. 0462 764267 – www.istladin.net - info@istladin.net

© copyright - Roberto Polo - all rights reserved
Torna ai contenuti | Torna al menu